Світ
тримається і розвивається на особах, які неординарні у своїй діяльності й
поводженні. Такою неординарною людиною, яка старається внести нове у систему
викладання початкової школи, є мама чотирьох дітей, жінка з двома вищими
освітами Юлія Борисівна Пінчук. Закарпатські гори причарували її, і нині свій
накопичений за довгі роки досвід вона передає закарпатським дітям. А передавати
є що... Основне кредо у вихованні маленької особи – це розвиток Божої іскри
таланту, даного дитині від природи, й підтримка постійного інтересу до
навчання.
Новий метод
Протягом
багатьох століть людство завжди хотіло знайти методи поліпшення навчання дітей.
Є цілий ряд підручників, програм, методик. Широко відомі методи М.Монтессорі,
В.Шаталова, Г.Домана та інші. Проте, поступивши в школу, діти втрачають інтерес
до навчання, а головне – талант. Адже сучасна школа підготовлює не творців, а виконавців.
Пані
Юлія, творчо переосмисливши всі доступні їй матеріали і зрозумівши, що жодна з
існуючих систем не задовольняє сучасні вимоги, створює свою особисту освітню
систему „Веселкова школа”.
Так
з’явився оригінальній "шрифт, що розмовляє”, з допомогою якого 4-6-річні
діти починають читати на подив швидко; виникли математичні пісеньки, в основі
яких – таблиця множення тощо.
Поліпшення
якості навчання повинно відбуватися не за рахунок збільшення навчального
навантаження і перебування за партою, як це практикується нині, а завдяки новим
педагогічним методам, що дозволяють зменшити навантаження на кожну дитину,
задіяти у навчання елементи творчих ігор, розвинути прагнення до пізнання,
знайти у кожної дитини родзинку маленького дослідника.
Які
ж методи-ключики були запропоновані системою "Веселкової школи”? Основний
– це створення ситуації успіху, загально відомий педагогічний захід. Усе
складне відкидається без жалю. Залишається тільки просте, легке і цікаве. До
того ж, з допомогою пісеньок, ігрових ілюстрацій тощо, навіть найскладніші
завдання стають простими і доступними. Наприклад, визначення географічних
координат представляють труднощі для 6-7-класників. 3-класники, які навчаються
за „веселковими” програмами, із задоволенням грають у цю захоплюючу гру.
Наступний
метод – це відсутність утоми. Поурочна система передбачає 35-45-хвилинну
навчальну годину, що неприйнятно для малюків. Тому тривалість уроків за системою
„Веселкової школи” для дітей першого класу – 25 хвилин, другого – 30, а для
третьокласників – 35 хвилин. За своєю природою енергійні й рухливі діти
зазвичай змушують себе сидіти за партами на уроці спокійно і всю свою енергію
витрачати на те, щоб дивитися на вчителя, а не вдумуватися у його розповідь.
Від перевтоми сидіти рівненько і слухати уважно, не рухаючись, у дітей
розвиваються фізичні та психічні хвороби. Тому на уроках „Веселкової школи”
передбачені рухливі ігри за темою уроку, часта зміна виду активності –
навчальні пісні, малювання, наукові ігри. На математиці, як правило, це стрибки
числовими доріжками та підйом і спуск уявними східцями з допомогою пісеньок:
мишенят (додавання та віднімання), жабенят (множення числа 2), горобчиків
(множення числа 3), кошенят (множення числа 4) тощо.
Третій
метод – інтегровані уроки. До прикладу, на уроках математики вводяться
п’ятихвилинки, так звані „геоматика” й „астроматика”, де діти під час рухливих
ігор знайомляться з планетами Сонячної системи, Землею та її супутником
Місяцем, материками й океанами і т.ін.
Техніка
письма засвоюється через четвертий „ключик”, в основу якого покладений метод
Монтессорі: учні кілька разів обводять вказівним пальчиком за вказаними
стрілочками великі літери й цифри.
Найважливішим
є п’ятий метод. Це зворотно-поступальний рух та феномен „впізнавання”. Так,
першачки поглиблено вивчають матеріал держпрограми першого класу. Крім того,
майже повністю охоплюється матеріал другого класу, і учні ознайомлюються з
матеріалом третього класу. Завдяки такому способу подачі навчального матеріалу,
дитина неодноразово повторює його і добре засвоює тему.
Протягом
п’яти років ведеться порівнювальна статистика успішності й відвідування у
„веселкових” і паралельних класах. Експеримент у кількох школах Іршавського
району (сіл Довге, Луково, Приборжавське) показав, що у „веселкових” класах
кількість високих і позитивних рівнів знань учнів стабільно тримається на
рівнях 75-95%, тоді як у звичайних класах цей показник не перевищує 40-50%.
Учні „веселкових” класів хворіють, і що цікаво, пропускають уроки набагато
менше, ніж їхні однокласники з паралельних класів. Ці діти ЛЮБЛЯТЬ учитися,
тому, що їм ЦІКАВО.
Шостим
методом „Веселкової школи” є запам’ятовування і засвоєння навчального матеріалу
з допомогою пісні. Протягом усього навчального періоду діти вивчають з
допомогою пісень алфавіт, таблицю множення, додавання, основи знань з
географії, біології, історії і навіть фізики за короткий відрізок часу. Всі
пісні записані на мотиви відомих народних, дитячих і класичних пісень. Вони
добре запам’ятовуються і з задоволенням виконуються дітьми.
Останній
сьомий метод – це розвиток інтелекту. Оскільки тривалість уроку всього 25-30
хвилин, то решта часу використовується для нових і цікавих для дітей ігрових
курсів та предметів.
З третього класу ігрова
система навчання поступово замінюється, і вводяться елементи практичних та
лабораторних робіт.
Немає коментарів:
Дописати коментар