середа, 12 квітня 2017 р.

Веселкова школа

Світ тримається і розвивається на особах, які неординарні у своїй діяльності й поводженні. Такою неординарною людиною, яка старається внести нове у систему викладання початкової школи, є мама чотирьох дітей, жінка з двома вищими освітами Юлія Борисівна Пінчук. Закарпатські гори причарували її, і нині свій накопичений за довгі роки досвід вона передає закарпатським дітям. А передавати є що... Основне кредо у вихованні маленької особи – це розвиток Божої іскри таланту, даного дитині від природи, й підтримка постійного інтересу до навчання.
Новий метод
Протягом багатьох століть людство завжди хотіло знайти методи поліпшення навчання дітей. Є цілий ряд підручників, програм, методик. Широко відомі методи М.Монтессорі, В.Шаталова, Г.Домана та інші. Проте, поступивши в школу, діти втрачають інтерес до навчання, а головне – талант. Адже сучасна школа підготовлює не творців, а виконавців.
Пані Юлія, творчо переосмисливши всі доступні їй матеріали і зрозумівши, що жодна з існуючих систем не задовольняє сучасні вимоги, створює свою особисту освітню систему „Веселкова школа”.
Так з’явився оригінальній "шрифт, що розмовляє”, з допомогою якого 4-6-річні діти починають читати на подив швидко; виникли математичні пісеньки, в основі яких – таблиця множення тощо.
Поліпшення якості навчання повинно відбуватися не за рахунок збільшення навчального навантаження і перебування за партою, як це практикується нині, а завдяки новим педагогічним методам, що дозволяють зменшити навантаження на кожну дитину, задіяти у навчання елементи творчих ігор, розвинути прагнення до пізнання, знайти у кожної дитини родзинку маленького дослідника.
Які ж методи-ключики були запропоновані системою "Веселкової школи”? Основний – це створення ситуації успіху, загально відомий педагогічний захід. Усе складне відкидається без жалю. Залишається тільки просте, легке і цікаве. До того ж, з допомогою пісеньок, ігрових ілюстрацій тощо, навіть найскладніші завдання стають простими і доступними. Наприклад, визначення географічних координат представляють труднощі для 6-7-класників. 3-класники, які навчаються за „веселковими” програмами, із задоволенням грають у цю захоплюючу гру.
Наступний метод – це відсутність утоми. Поурочна система передбачає 35-45-хвилинну навчальну годину, що неприйнятно для малюків. Тому тривалість уроків за системою „Веселкової школи” для дітей першого класу – 25 хвилин, другого – 30, а для третьокласників – 35 хвилин. За своєю природою енергійні й рухливі діти зазвичай змушують себе сидіти за партами на уроці спокійно і всю свою енергію витрачати на те, щоб дивитися на вчителя, а не вдумуватися у його розповідь. Від перевтоми сидіти рівненько і слухати уважно, не рухаючись, у дітей розвиваються фізичні та психічні хвороби. Тому на уроках „Веселкової школи” передбачені рухливі ігри за темою уроку, часта зміна виду активності – навчальні пісні, малювання, наукові ігри. На математиці, як правило, це стрибки числовими доріжками та підйом і спуск уявними східцями з допомогою пісеньок: мишенят (додавання та віднімання), жабенят (множення числа 2), горобчиків (множення числа 3), кошенят (множення числа 4) тощо.
Третій метод – інтегровані уроки. До прикладу, на уроках математики вводяться п’ятихвилинки, так звані „геоматика” й „астроматика”, де діти під час рухливих ігор знайомляться з планетами Сонячної системи, Землею та її супутником Місяцем, материками й океанами і т.ін.
Техніка письма засвоюється через четвертий „ключик”, в основу якого покладений метод Монтессорі: учні кілька разів обводять вказівним пальчиком за вказаними стрілочками великі літери й цифри.
Найважливішим є п’ятий метод. Це зворотно-поступальний рух та феномен „впізнавання”. Так, першачки поглиблено вивчають матеріал держпрограми першого класу. Крім того, майже повністю охоплюється матеріал другого класу, і учні ознайомлюються з матеріалом третього класу. Завдяки такому способу подачі навчального матеріалу, дитина неодноразово повторює його і добре засвоює тему.
Протягом п’яти років ведеться порівнювальна статистика успішності й відвідування у „веселкових” і паралельних класах. Експеримент у кількох школах Іршавського району (сіл Довге, Луково, Приборжавське) показав, що у „веселкових” класах кількість високих і позитивних рівнів знань учнів стабільно тримається на рівнях 75-95%, тоді як у звичайних класах цей показник не перевищує 40-50%. Учні „веселкових” класів хворіють, і що цікаво, пропускають уроки набагато менше, ніж їхні однокласники з паралельних класів. Ці діти ЛЮБЛЯТЬ учитися, тому, що їм ЦІКАВО.
Шостим методом „Веселкової школи” є запам’ятовування і засвоєння навчального матеріалу з допомогою пісні. Протягом усього навчального періоду діти вивчають з допомогою пісень алфавіт, таблицю множення, додавання, основи знань з географії, біології, історії і навіть фізики за короткий відрізок часу. Всі пісні записані на мотиви відомих народних, дитячих і класичних пісень. Вони добре запам’ятовуються і з задоволенням виконуються дітьми. 
Останній сьомий метод – це розвиток інтелекту. Оскільки тривалість уроку всього 25-30 хвилин, то решта часу використовується для нових і цікавих для дітей ігрових курсів та предметів. 
З третього класу ігрова система навчання поступово замінюється, і вводяться елементи практичних та лабораторних робіт.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Презентація досвіду роботи

  https://drive.google.com/file/d/1zmGMRYgTgNfqs-IP3oQjbOLcLqwrZpoy/view?usp=sharing