Конспект уроку з природознавства 2 клас
Тема. Звірі навесні
Мета:
дати учням уявлення про зміни, які відбуваються в житті звірів навесні,
ознайомити учнів з доглядом дорослих звірів за молодняком, розширювати знання
учнів про звірів; учити розпізнавати звірів; розвивати пізнавальний інтерес до звірів
навесні, спостережливість, пам’ять; розвивати уміння порівнювати догляд
дорослих звірів за молодняком, описувати звірів навесні; виховувати дбайливе
ставлення до звірів, любов до звірів.
Обладнання: ілюстрації із зображенням звірів.
Тип уроку -
комбінований
Хід уроку
І.
Організаційний момент
- Дітки, сіли
рівненько. Підготувалися до заняття. Подивилися, чи все необхідне знаходиться
на парті.
ІІ.
Хвилинка календаря
-
Яка
зараз пора року?
-
Який
зараз місяць?
-
Яке
сьогодні число?
-
Чи
є опади?
-
Які
саме?
-
А
чи є вітер? Який?
-
А
яке повітря?
-
Який
стан неба?
-
Які
зміни відбулися в житті рослин?
-
Які
зміни відбулися в житті тварин?
-
Чим
в цю пору року займаються люди?
ІІІ.
Перевірка раніше засвоєних знань
Тести
ІV.
Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань і вмінь учнів
-
На
попередніх уроках ви дізналися про те, які зміни відбулися в житті комах і
птахів навесні.
-
До
якої групи тварин належать їжак, заєць, білка, лисиця, миша, ведмідь? ( Це –
звірі)
- Пригадайте, як зимували ці звірі?
V.
Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми, мети, завдань уроку
-
Сьогодні
на уроці ви дізнаєтеся, які зміни відбуваються у житті звірів навесні.
Завдання уроку:
-
Ви
маєте називати весняні явища у житті звірів.
-
Ви
маєте знати як дорослі звірі доглядають за молодняком.
-
Ви
маєте розповідати про звірів навесні.
VІ. Сприймання і усвідомлення учнями нового навчального
матеріалу
1. Бесіда з
елементами розповіді.
Усю зиму одні
звірі перебували в зимовій сплячці, інші живилися зробленими восени запасами, а
були й такі, які займалися пошуками поживи. Та вже на початку весни в житті
звірів відбуваються зміни.
-
Які
зміни у житті звірів ви помітили навесні?
У багатьох
звірів навесні змінюється забарвлення і густота шерсті.
-
Пригадайте,
як називається зміна забарвлення і густоти шерсті у звірів.
Зміни
забарвлення і густоти шерсті у звірів називають линянням. Лисиці, білки, зайці,
лосі, вовки та багато інших міняють густу і теплу шерсть на рідшу і темнішу. У
білок шерсть стає рідкою, рудого кольору, не помітною поміж стовбурів ялин і
сосен. Сніжно-білий колір своєї шерсті змінюють на бурий невеличкі хижі звірі –
ласки.
-
Розгляньте
на с.107 підручника ілюстрацію, на якій зображений заєць-біляк. Яким було
забарвлення шерсті в зайця-біляка взимку? Яким воно стало навесні?
У зайця-біляка
шерсть узимку була чисто білою, лише кінчики вух залишалися чорними. Навесні
починається линяння. Спочатку у зайця-біляка линяє спина, а потім боки і шерсть
стає буро-сірого кольору.
-
Поміркуйте,
чому звірі линяють навесні.
Рідка і легша
шерсть запобігає перегріванню звірів улітку, а темніша шерсть робить тварин
малопомітними серед рослин.
З початком
весни пробуджуються ті звірі, які перебували у зимовій сплячці.
-
Пригадайте,
які звірі взимку перебували в зимовій сплячці. (Їжаки, ведмеді, борсуки,
ховрахи)
Навесні у
більшості звірів народжуються малята.
2. Презентація
на тему: « Звірі навесні»
- Щоб
довідатися, про якого звіра буде йти мова, вам спочатку потрібно відгадати
загадку.
1) Не ходжу я,
а стрибаю, бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання перегнав би я коня.
(Заєць)
2) Червонясту
шубку має, по гілках вона стрибає,
Хоч мала сама на зріст, та великий має
хвіст. (Білка)
3) Він
ікластий і сердитий, дуже любить землю рити.
Жолуді весь час шукає, малюків смугастих
має. (Дика свиня)
4) Пишним
хвостом славиться,
Хитрункою називається. (Лисиця)
5) Влітку
наїдається, а взимку висипається. (Ведмідь)
3. Робота з
підручником (с. 107-109)
4. Робота в
зошиті з друкованою основою
- Виконаємо
завдання на с. 49. Що вам пропонується зробити в завданні? (Підписати назви
звірів та їхніх малят. З’єднати їх лініями)
Фізкультхвилинка
VII.
Осмислення, узагальнення і систематизація знань
Гра « Правда
чи брехня»
1.
З початком весни у багатьох звірів
зимове хутро стає густішим. (Брехня)
2.
У зайця-біляка спочатку сіріє спинка, а
потім боки. (Правда)
3.
У білки шубка стає чорною. (Брехня)
4.
У березні народжуються зайченята. (Правда)
5.
Зайченята
народжуються із заплющеними оченятами. (Брехня)
6.
Білченята
народжуються сліпі, голі, безпомічні. (Правда)
7.
Білка-мати
покидає своїх білченят одразу після народження. (Брехня)
8.
У маленьких поросят на спині і боках
помітні яскраві смуги. (Правда)
9.
Молоком
поросят мати годує до осені. (Правда)
10.
Поки лисенята сплять, мати відпочиває. (Брехня)
11.
Ведмежата, які народилися взимку,
виходять разом із ведмедихою з барлогу. (Правда)
12.
У травні народжуються малята у козуль,
оленів. (Правда)
VIIІ. Повідомлення домашнього завдання
-
с.107-109
читати і відповідати за запитання
IX. підсумок уроку
-
Над
якою темою ми працювали на сьогоднішньому уроці?
-
Що
нового дізналися?
-
То
які зміни відбуваються у житті звірів навесні?
https://docs.google.com/presentation/d/1YNQan0CkxhOUF0eqDHs8Xrie0KMavSXqf3wXlMXJ3Y8/pub?start=false&loop=false&delayms=3000
Урок з літературного читання 2 клас
Тема. Сміливий вчинок
Мета: познайомити зі
змістом оповідання В. Кави «Він живий!», удосконалювати навички правильного,
швидкого, виразного, свідомого читання, розвивати уміння переказувати текст,
виховувати бережне ставлення до тварин.
Обладнання: ілюстрації
тварин.
Хід уроку
I.
Організація класу
до роботи.
Пролунав дзвінок –
починається урок.
Працюватимем старанно
Щоб почуть наприкінці,
Що у нашім 2 класі
Діти – просто молодці
Подивилися, чи всі готові до
уроку. Сіли рівнесенько. І починаємо
ІІ. Перевірка
домашнього завдання
1)
фронтальна
-
Що вам було задано
додому?
Докладно переказувати оповідання В. Нестайка «Руденький»
2) Індивідуальна (завдання кожному учневі)
- Хто автор оповідання «Руденький»?
- Хто дійові особи оповідання?
- Як поводилися діти, коли бабуся дала їм цукерки?
- Чому чорнявий хлопчик «дременув у під’їзд», вихопивши в дівчинки цукерку?
- Як поставився до ображеної дівчинки руденький хлопчик?
- Як оцінив вчинок руденького хлопчика дідусь?
3) Підсумок виконання домашнього завдання
Оцінювання
ІІІ.
Підготовка до сприймання нового тексту
-
Чи доводилося
комусь із вас особисто врятувати від загибелі якусь рослину чи тварину?
-
Коли це було, за
яких обставин?
-
Які почуття ви тоді
переживали?
-
Сьогодні ми
прочитаємо оповідання про маленького хлопчика, який любить тварин і не терпить,
коли ображають беззахисну тваринку.
IV. Перше читання
твору вчителем
-
Уважно послухайте
оповідання і назвіть дійових осіб.
V. Словникова
робота
- В
оповіданні вам зустрілися слова, які вам, можливо, були незрозумілі:
Копанка –
невелике викопане водоймище.
Горно –
проста відкрита піч для нагрівання або плавлення металів.
Верболози –
молоді гнучкі вербові пагони.
Зорить –
пильно дивиться.
Запал –
збудження, захват.
VІ.
Самостійне читання оповідання дітьми
-
Для того, щоб ви
краще зрозуміли оповідання ще раз його перечитайте та прослідкуйте за розвитком
подій.
VІІ. Аналіз фактичного і образного змісту тексту з
елементами вибіркового читання
-
Де знаходиться
копанка?(Прочитай)
-
Чому там заховалася
копанка?
-
А чи бачили ви
коли-небудь копанку?
-
А як вона
виглядала?
-
Хто дуже хоче
потрапити до копанки?(Прочитай)
-
Про яку пору року
розповідається в тексті?(Прочитай)
-
Чому Славко дуже
хотів піти до копанки?
-
Що робить сонце
літнього дня?
-
Ви колись
спостерігали таке явище?
-
Де знаходяться верболози?
-
Як ви розумієте
словосполучення зелено-червоний мур?
-
Хто живе біля
верболоз?
-
Хто про це розповів
Славі?
-
Що розповіла мама
Славі про діда Шила?
-
Для чого вона це
розповідала?
-
Де сидів Слава?
-
Куди він дивився?
-
Що він робить
ногами?
-
Чому він так робить?
-
А чи ви хотіли щось
собі, але вам не дозволяли?
-
Як ви себе
поводили?
-
Що чує Слава?
-
Звідки лунає крик?
-
Про що подумав
Слава, коли вперше почув крик?(Прочитай)
-
Чи цей крик
сповнений страху? А чим?
-
Що зробив Слава?
Прочитай.
-
Кого побачив Слава?
-
На що він глянув?
-
Що відчув Слава,
подивившись на темну воду?
-
Що побачив Слава?
Прочитай.
-
Які емоції
переповнювали Славу?
-
Скільки років було
Славі? Знайдіть у тексті підтвердження.
-
Що сказав Слава
хлопцям?
-
Чому хлопці
невиразно коливалися в тумані?
-
Що зробив Слава з
їжаком?
-
Чому Слава не
відчув, що у їжака дуже багато колючок?
-
Які риси характеру
має Слава?
-
Який ви мали
настрій під час знайомлення з оповіданням?
VІІІ. Визначення головної думки
-
Що в цьому
оповіданні схвалюється, а що – засуджується?
-
Що хотів автор
показати нам цим твором?
ІХ. Творча робота на основі тексту
-
Домислити події,
які б могли передувати зображуваним.
Х. Підсумок уроку
- З яким
оповіданням ми сьогодні познайомилися?
- Хто є
автором оповідання?
- Чого навчає
нас це оповідання? (любити та бережно ставитися до тварин)
ХІ. Домашнє завдання
-
Виразно читати та
переказувати оповідання
Урок з англійської мови 2 клас
Тема: At
the Zoo
Мета
Навчальна: ознайомити з новою лексикою з теми «At the Zoo»,
вчити вживати в мовленні нові слова; представити граматичну структуру I can see…;
Розвивальна: розвивати та удосконалювати навички говоріння, читання;
Виховна: виховувати бережне ставлення до тварин.
Обладнання: малюнки.
Хід
уроку:
І
Початок уроку
1.
Організаційний
момент.
-
Good
morning, children. Let’s begin our lesson.
2.
Мовленнєва,
фонетична зарядка.
-
Let’s
repeat ABC. Repeat after me.
-
Повторюємо
алфавіт зліва направо.
-
А
тепер назвемо сусідів J.
3.
Перевірка
домашнього завдання.
-
Let’s
check up your hometask.
II
Основна частина
1.
Подача
нового матеріалу.
-
Сьогодні
ми з вами вивчимо нові слова та навчимося їх вживати у мовленні.
-
Look
at the blackboard. Today we learn new words.
A monkey, a hippo, an elephant, a panda, a tiger, a
bird.
-
Подивіться
на картки і повторюйте за мною.
-
It
is a monkey(a hippo, a panda…).
-
Подивіться
на малюнки і скажіть Is it a tiger? (а monkey, a hippo, an elephant, a panda).
-
Open
your copy-book.
November, 4
Class work
-
A
monkey, a hippo, an elephant, a panda, a tiger, a bird.
2.
Тренування
в мовленні.
Let’s play.
-
Я
загадала слово, а ви повинні відгадати яке.
-
What
is the English for «мавпа», «бегемот», «слон», «тигр», «пташка», «панда»?
-
Я називаю
слова, якщо ви почуєте ті слова, які ми сьогодні вивчили плескаєте в долоні.
-
Well
done.
Фізкультхвилинка
3.
Практика
мовлення.
-
Дітки,
а зараз потренуємося вживати ці слова у мовленні.
This is…
I can see…
-
Look
at the book
Ex A at p 43
-
Listen
and look. What can you see?
4.
Систематизація
вивченого.
Ex A at p 43
-
Look
and read.
5.
Контроль
навичок на вмінь.
ІІІ
Заключна частина уроку
1.
Повідомлення
домашнього завдання.
Ex A at p 40
2.
Підбиття
підсумків уроку.
-
З
якими словами ми сьогодні ознайомилися?
-
Що
нового ви дізналися?
-
Яким
кольором ви б зобразили наш урок?
-
Ви
всі сьогодні працювали добре.
-
The
lesson is over. Good bye.
Немає коментарів:
Дописати коментар